Відновлення документів про освіту під час війни

Дата: 10.07.2024 08:14
Кількість переглядів: 101

Фото без опису

На теперішній час для внутрішньо переміщених осіб, які звертаються за соціальними послугами, досить актуальним є питання відновлення документів про освіту. У зв’язку із чим у рамках проєкту "Підтримка спроможності системи соціального захисту населення щодо реєстрації внутрішньо переміщених", що реалізується Благодійною організацією "Благодійним фондом "Стабілізейшен Суппорт Сервісез" за фінансування Агентства ООН у справах біженців (УВКБ ООН) хочемо надати деталізований механізм відновлення документів про освіту у форматі покрокової інструкції.
Наказом Міністерства соціальної політики України № 1261 від 30.12.2015 р. затверджено Державний стандарт соціальної послуги представництва інтересів.
Відповідно до зазначеного державного стандарту та класифікатору соціальних послуг, затвердженого наказом Міністерств соціальної політики України від 23.06.2020  № 429, до складу зазначеної послуги серед іншого входить допомога в оформленні або відновленні документів.
Внутрішньо переміщені особи (ВПО) у разі втрати документів про освіту можуть їх відновити самостійно або ж під супроподом ФСР в рамках надання соціальних послуг, спрямованих на подолання складних життєвих обставин.
Куди треба звертатися для відновлення документів?
Треба враховувати певні обставини. Зокрема, де саме навчалася людина, чи перебуває заклад освіти в окупації або ж він працює на підконтрольній українському уряду території.
Крім того, на процес отримання дублікату впливає й дата випуску.
Тож для відновлення документів можна звертатися до закладу освіти, місцевої влади
або Міністерства освіти і науки України.
Як відновити документ, якщо освіта отримана на територіях, які наразі є тимчасово окупованими?
Варто зауважити, що йдеться про відновлення документів, які людина отримала в навчальних закладах ще до моменту окупації. Тому отримати дублікат документів можна за умови, що вони були українського зразка, а не видані окупаційною владою. 

Документи про шкільну освіту
Порядок виготовлення дублікатів документів про шкільну освіту, здобуту на тимчасово окупованій території, регулюється  наказом МОН , виданим ще у 2014 році. Для відновлення такого документа треба звернутися до будь-якого загальноосвітнього закладу на підконтрольній уряду України території, за місцем знаходження випускника або його законного представника. Звертатися необхідно з заявою та документом про результати річного оцінювання навчальних досягнень випускника. Це може бути витяг з особової справи, табель з оцінками, документ про відповідний рівень загальної середньої освіти, у тому числі інших країн.
Якщо людина не має жодного з цих документів, вона все одно має звернутися до будь-якого загальноосвітнього закладу із заявою. Заклад протягом трьох робочих днів з дня подачі заяви здійснить оцінювання навчальних досягнень такого випускника.
Якщо людина отримала шкільний атестат у Луганській чи Донецькій області ще до 2000 року, для відновлення документа про освіту треба звертатися не до загальноосвітнього закладу, а до департаменту освіти і науки Луганської чи Донецької обласної військової адміністрації.
Документи про професійно-технічну, фахову передвищу, вищу освіту
Отримання дублікату документів залежить від того, чи наявна інформація в ЄДЕБО (Єдина електронна база з питань освіти). Це можна перевірити самостійно та безкоштовно в  реєстрі . Але якщо у вас документ про освіту, виданий до 2000 року, його в ЄДЕБО точно не буде.

Тож якщо в ЄДЕБО наявна інформація, є декілька варіантів дій для відновлення
документа:

  • Якщо заклад освіти було переміщено або є його правонаступник, звертаємось до такого закладу.
  • Якщо заклад не переміщено і немає правонаступника, звертаємось до МОН поштою: 01135, м. Київ, пр. Перемоги, 10 або на e-mail  ez@mon.gov.ua В обох випадках треба звертатися із заявою, у якій зазначити:

ПІБ, дату народження;
серію та номер документа, що посвідчує особу і громадянство;
місце проживання, телефон;
найменування ЗВО та дату його закінчення;
назву документа, дублікат якого замовляється;
причину замовлення дубліката;
інші відомості, які вважаєте важливими;
згоду на обробку персональних даних.
Якщо ж в ЄДЕБО відсутня інформація, є два варіанти дій на вибір:

  • звернутися до суду, де буде встановлено юридичний факт здобуття відповідного ступеня чи рівня;
  • скористатися офіційним листом відповідного компетентного органу, у якому підтверджено факт поставлення "Apostille" МОН України або вчинення консульської легалізації.

Незалежно від вибору опції, необхідно подавати заяву до МОН. Щоб Міністерство визначило заклад освіти, який видасть дублікат. Не забуваємо до заяви прикласти рішення суду чи офіційний лист щодо підтвердження апостилю чи вчинення консульської легалізації.
Як відновити документ, якщо освіта отримана на території, підконтрольній українському уряду
Процедура регулюється  Наказом  МОН. Якщо людині треба відновити документ про освіту, звернутися з цим проханням вона може особисто або ж її законний представник. Але звертатися треба не до будь-якого освітнього закладу, а конкретно до того, який закінчив випускник. Це також може бути правонаступник закладу.
Якщо треба відновити документ про освіту, який отримано на підконтрольній уряду України території, перед зверненням про його відновлення, треба обов’язково звернутися у друковані ЗМІ за місцем проживання власника документу та розмістити оголошення про його втрату. У такому оголошенні треба вказати назву документу, його номер та дату видачі, на чиє ім’я виданий та яким закладом, й зазначити про визнання документу недійсним.
І тільки потім із заявою та оголошенням у друкованому ЗМІ про втрату документу можна звертатися до закладу. Додатково також треба буде оплатити послуги з виготовлення дублікату.
Що робити якщо заклад освіти не працює або його не перемістили з тимчасово
окупованої території

У такому випадку треба звертатися до МОН. Міністерство має визначити заклад, який видасть дублікат.
Чи можна отримати дублікат, якщо інформація про документ не міститься в ЄДЕБО
Так. У такому випадку інформація буде братися не з ЄДЕБО, а з таких джерел:
копії втраченого документа про освіту;
архівної довідки про навчання;
виписки з журналу видачі документів про освіту;
акту знищення первинного документа про освіту.

Якщо інформації про факт видачі диплома немає в ЄДЕБО, а також недоступні архіви ЗВО, то можна:
• звернутися до суду – він має встановити юридичний факт здобуття відповідного ступеня чи рівня вищої освіти;
• підтвердити отримання диплома офіційним листом відповідного компетентного органу, у якому підтверджено факт проставляння штампа «Apostille» МОН України або вчинення консульської легалізації.
Відтак необхідно подати заяву до МОН для визначення закладу, який видасть дублікат. До заяви треба додати копію рішення суду чи офіційного листа щодо підтвердження апостилю.

Фото без опису

ДОДАТКОГО хочемо надати деякі роз’яснення щодо формування єДокументу, та 22 березня цього року в застосунку Дія запрацював новий сервіс — єДокумент про освіту. Він інтегрований з Реєстром документів про освіту Єдиної державної електронної бази з питань освіти (ЄДЕБО).
 Ця новація викликала багато запитань, зокрема, чому певні освітні документи не відображаються в Дії або відображаються некоректно. Нижче наводимо відповіді на найпоширеніші запитання. Інформація підготовлена спільно фахівцями Мінцифри, МОН
та ДП “Інфоресурс”.
 Звертаємо увагу, що в Дії не відображаються:

  • документи про наукові ступені доктора наук, кандидата наук та про вчені звання професора, доцента, старшого дослідника;
  • інформація про випускників військових закладів вищої (фахової передвищої) освіти та військових навчальних підрозділів закладів вищої (фахової передвищої) освіти;
  • інформація щодо дипломів про перепідготовку, виданих до 01.01.2016 року.

Фото без описуФото без описуФото без опису

Також хочемо зазначити, що на сайті Благодійної організації "Благодійного фонду "Стабілізейшен Суппорт Сервісез" Ви можете ознайомитись із корисною інформацією щодо відновлення та оформлення документів, які посвідчують особу або її спеціальний статус.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь